Skup poleasingowego sprzętu komputerowego to szansa na odzyskanie pieniędzy firmy! Pierwszy jest jednak zakup sprzętu komputerowego w ramach leasingu. to dobre rozwiązanie dla firm. Pozwala zredukować bieżące koszty i jednocześnie zapewnić optymalne warunki pracy dla pracowników. Po kilku latach firma może odkupić sprzęt za przysłowiową złotówkę (leasing operacyjny) lub staje się on jej własnością (pożyczka leasingowa). Dodatkowo pojawia się szansa na odzyskanie części zainwestowanych środków. Niepotrzebne, używane urządzenia można ponownie sprzedać. Wiele firm prowadzi skup poleasingowego sprzętu komputerowego. Chętnie odkupią używany komputer, laptop, monitor, drukarkę oraz akcesoria i podzespoły komputerowe niepotrzebne już pracownikom. Każde z nich może mieć nadal wartość finansową. warto więc o tym pamiętać i sprawdzić po zakończeniu leasingu. 

etap 1: sprawdź ilość i stan poleasingowego sprzętu komputerowego

Zanim zaczniesz oszacować jak wiele zarobisz na sprzedaży poleasingowego sprzętu komputerowego ustal ile właściwie chcesz sprzedać i w jakim jest on stanie. Lista z podstawowymi danymi: rodzaj, model, procesor, RAM, matryca … to dobry pomysł. Tego też będą oczekiwać firmy, które prowadzą skup poleasingowego sprzętu komputerowego. Później warto wykonać audyt stanu technicznego lub zlecić to firmie zewnętrznej. Dlaczego? Zyskasz informacje o ich aktualnym stanie technicznym i wizualnym. Nie może tego ocenić „na oko”. Im dokładniej zbierzesz informacje tym lepiej wybierzesz co dalej. A działanie na oślep, zwłaszcza w tym temacie to strata czasu pracowników i co za tym idzie pieniędzy firmy.

etap 2: oszacuj wartość 

Kiedy już jest jasne ile mamy sprawnych laptopów, komputerów czy monitorów i jakie są ich aktualne parametry techniczne, uszkodzenia ewentualnie wymagane naprawy możemy wskazywać cenę sprzedaży. Poleasingowy sprzęt komputerowy może osiągać bardzo różne ceny w sprzedaży. Jest to uwarunkowane ich stanem technicznym i bardzo często również wizualnym. Urządzenia z zadrapaniami, odbarwieniami na obudowie czy z brakującymi elementami mogą być dużo mniej warte od tych w pełni sprawnych. To jak były eksploatowane przez pracowników i jak bardzo zmienił się ich stan ma ogromny wpływ na wartość po kilku latach. Warto poprosić o wycenę znawców tematu. Rynek poleasingowego sprzętu komputerowego bywa bardzo kapryśny. Doświadczony sprzedawca właściwie oszacuje wartość a to pomoże skrócić czas sprzedaży i działać możliwie najefektywniej. 

etap 3. oddaj do recyklingu sprzęt nieprzydatny

W trakcie audytu i inwentaryzacji może się okazać, że część urządzeń nie może być eksploatowana dłużej. Ich parametry techniczne lub uszkodzenia nie pozwalają na to. Wówczas konieczne jest ich utylizowania. W praktyce oznacza to przekazanie ich do specjalistycznej firmy zajmującej się recyklingiem elektrośmieci. Nie można ich wyrzucić do kosza ! 

etap 4: usuń dane wrażliwe z dysku !

To często pomijany etap w firmach … lub traktowany dość swobodnie. Tymczasem zaniedbania dotyczące danych wrażliwych – również tych w wersji elektronicznej – mogą słono kosztować firmę! Pamiętaj danych z dysku nie usuniesz wciskając delete lub dodając plik do kosza na pulpicie ! Musisz zastosować profesjonalne metody – programowania nadpisywanie lub niszczenie fizyczne dysku. Każda z nich wymaga specjalistycznego software lub sprzętu oraz wiedzy dotyczącej budowy nośników danych i usuwania ich. Tego rodzaju zadania najlepiej zlecać specjalistom. Firmy zajmujące się takimi usługami jak SELKEA posiadają wiedzę i zaplecze techniczne do ich właściwego wykonania. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się do naszej listy mailingowej by otrzymywać aktualizacje i specjalne oferty.