Wymiana komputerów w firmie

Trudno wyobrazić sobie działalność firmy bez sprzętu komputerowego. Coraz więcej danych, dokumentów, plików w formie elektronicznej i intensywna eksploatacja wymagają jednak regularnej wymiany komputerów lub poprawienia parametrów już stosowanych. Zwykle tego rodzaju działania odkładane są możliwie najdłużej. Nie tylko oznaczają wydatki ale również mocno angażują. A wiadomo, że w biznesie czas to pieniądz. Niewłaściwe przeprowadzenie wymiany komputerów: brak audytu, wyceny czy usunięcia danych, może przynieść niepożądane dla firmy konsekwencje. Przeprowadzając wymianę komputerów warto więc pamiętać o kilku kwestiach… 

 

usuń lub zniszcz dane wrażliwe !

Każdy komputer czy laptop to “schowek” wypełniony danymi. Nie można po prostu ich przenieść do kosza. Konieczne jest właściwe ich usunięcie. “Właściwie” oznacza nieodwracalnie, wykonane w  sposób całkowicie uniemożliwiający osobom postronnym dotarcie i odczytanie. Takie zabiegi wymagają wiedzy i profesjonalnego oprogramowania lub aparatury. Mogą dotyczyć usunięcia danych wrażliwych poprzez programowe nadpisanie lub też zniszczenia fizycznego dysków (np. demagnetyzacja).  Najbezpieczniej i najwygodniej zlecić to zadanie firmie specjalizującej się w świadczeniu tego rodzaju usług. Warto zamówić również raport potwierdzający skuteczne usunięcie danych z dysków. 


oddaj niesprawny sprzęt komputerowy firmie recyklingowej !

Przestarzały lub niesprawny sprzęt komputerowy nie można po prostu wyrzucić do kosza! Konieczny jest jego recykling. A w tym pomóc może  jedynie specjalistyczna firma recyklingowa zajmująca się utylizacją tzw. elektrośmieci. Pamiętaj poproś o tzw. Kartę Przekazania Odpadu – dokument, który potwierdza właściwe gospodarowanie odpadami w firmie. Jego brak może oznaczać spore konsekwencje finansowo – prawne. 


wyceń jego wartość – i sprzedaj ponownie !

Warto pamiętać, że wymieniany sprzęt może nadal mieć wartość materialną, Właściwa wycena i przygotowanie do ponownej sprzedaży może przynieść dodatkowy zastrzyk gotówki dla firmy. Na rynku działa wiele firm, które oferują kompleksowe wsparcie procesu wymiany komputerów, laptopów a nawet telefonów w przedsiębiorstwie. Mogą one wyręczyć pracowników w przeprowadzeniu często żmudnych procedur przygotowawczych. Kompleksowo zajmą się audytem technicznym sprzętu, który pozwoli na wycenę jego wartości i później odsprzedażą.  Dodatkowo mogą one przejąć na siebie działania dotyczące odsprzedaży sprzętu komputerowego wewnątrz firmy. SELKEA udostępnia do tego dedykowaną platformę z możliwością ograniczenia dostępu lub pierwszeństwa odkupu dla dotychczasowych użytkowników sprzętu firmy. 

zapytaj doradcę SELKEA o szczegóły takiej oferty 🙂 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się do naszej listy mailingowej by otrzymywać aktualizacje i specjalne oferty.