Tablet wydaje się stworzony jako wsparcie procesu sprzedaży. Może pełnić wiele funkcji. Notatnik, elektroniczna teczka z ofertami lub materiałami marketingowymi czy centrum komunikacji z klientem. Mały, lekki i poręczny idealny podczas podróży biznesowej i spotkań. Świetnie sprawdza się również w czasach pracy zdalnej, video konferencji czy videoprezentacji. Z czasem sprzedawcy chcą nowszy lepszy model. Co zrobić z używanymi, niepotrzebnymi tabletami w firmie? Co faktycznie oznacza likwidacja tabletów w dziale sprzedaży? O czym nie można zapomnieć ? 

Dane wrażliwe w tabletach 

Tak dane wrażliwe można znaleźć w tabletach i zwykle jest ich całkiem sporo. Tablet wykorzystywany jest do stałej współpracy z klientami. A to oznacza wymianę dokumentów, korespondencję, raporty czy dedykowane oferty. Mogą również pojawić się kwestie dotyczące pracowników, warunków zatrudnienia, umów z osobami fizycznymi. Większość można więc zakwalifikować do kategorii dane wrażliwe. Kiedy więc likwidujesz tablety sprzedawców nie zapomnij usunąć ich. Osoby postronne, nieupoważnione do ich przetwarzania nie mogą mieć do nich dostępu. Jeżeli zdołałyby je odczytać oznacza to jedno – wyciek danych wrażliwych firmy i poważne problemy prawno – finansowe. Lepiej tego unikać!

Usuwanie danych elektronicznych

Likwidacja tabletów w firmie i zapisanych w nich danych nie oznacza dodania plików do kosza na pulpicie czy uruchomienie polecenia skasuj dane. Trzeba czegoś więcej by faktycznie usunąć dane z nośnika elektronicznego. Jednym z optymalnych rozwiązań dla urządzeń mobilnych jest nadpisywanie danych. Wymaga zastosowania specjalnego oprogramowania. Pozwala ono na nadpisanie czyli zastąpienie dotychczas przechowywanych informacji ciągiem przypadkowych znaków. Nie wpływa na stan techniczny nośnika. Nadal pozostaje w pełni sprawny, tablet nadaje się do użytku po zakończeniu nadpisywania programowego. Firma ma pewność, że zabezpieczyła dane wrażliwe. Na koniec procesu software generuje raport potwierdzający. 


A może ponowna sprzedaż ? 

wiele tabletów po zakończeniu eksploatacji w dziale sprzedaży jest nadal w pełni wydajnych i sprawnych technicznie. Mogą mieć nieznaczne ślady użytkowania co jednak w żaden sposób nie wpływa na ich dalszą eksploatację. Mogą z łatwością znaleźć nabywców. Dla firmy, właściciela tego rodzaju sprzętu używanego to nie tylko sposób na pozbycie się problemu ale również szansa na odzyskanie części zainwestowanych pieniędzy. Im lepszy stan tabletu tym większa szansa na lepszą sprzedaż. A wystarczy niewiele. Weryfikacja stanu ogólnego i może małe naprawy. 

 

Wsparcie firmy zewnętrznej 

Proces wymiany używanych urządzeń IT w firmie warto prowadzić z partnerami zewnętrznymi specjalizującymi się w temacie. Firmy jak np. SELKEA mogą pomóc w każdym z etapów. Przeprowadzeniu audytu technicznego sprzętu używanego, naprawie i wycenie. Jako pierwsze zaproponują również odkup co może jeszcze bardziej ułatwić proces.