Koniec roku to bardzo gorący okres w firmie. Świąteczne porządki dotyczą wielu aspektów w tym wymiany sprzętu komputerowego. Szacowane są potrzeby pracowników, ilość planowanych działań i wreszcie koszty. Te ostatnie wzbudzają najwięcej emocji, szczególnie w czasach pandemii COVID19. Jak ograniczyć wydatki, zrobić konieczne zakupy i nie nadwyrężyć budżetu firmy? I najważniejsze – co z niepotrzebnym sprzętem? Zwykle tego rodzaju działania definiujemy jako czas stracony na bezproduktywne działania i wydatki dla firmy. Tymczasem wymiana starych laptopów, komputerów czy smartfonów może również przynieść zyski! Wystarczy dobrze ją przeprowadzić a spora część pieniędzy wróci do firmy.

 

Używane komputery to również kapitał? 

Używane komputery czy firmowe laptopy nie zawsze są całkowicie bezużyteczne. Często mimo upływu czasu i wielu godzin pracy nadal ich stan jest dobry. Parametry techniczne pozwalają na wydajną pracę a wygląd może niewiele odbiegać od ich stanu pierwotnego. To dobre powody, aby zastanowić się nad ich ponowną sprzedażą. Pamiętaj, że zapotrzebowanie klientów na sprzęt poleasingowy czy używany stale rośnie. Osoby prywatne i bardzo często firmy oraz instytucje poszukują tego rodzaju urządzeń. Wystarczy dobrze sprawdzić ich stan i ustalić: ilość, cenę oraz ewentualne braki.

 

Smartfony służbowe na sprzedaż 

Często mylnie uważa się, że używane smartfony pracowników po wymianie nadają się wyłącznie do utylizacji. Urządzenia mobilne jak wszystkie technologiczne rozwiązania na rynku podlegają stałej optymalizacji. Wiele jednak mimo godzin eksploatacji może być nadal wydajne i świetnie sprawdzić się w codziennej aktywności prywatnej czy to zawodowej. Planując świąteczne porządki w firmie pamiętaj,  aby poddać audytowi wycofane z eksploatacji smartfony. Wiele z nich możesz sprzedać a Twoja firma ma szansę odzyskać pieniądze. Zbierz wszystkie niepotrzebne telefony i poproś o audyt i wycenę firmę zajmującą się tego rodzaju usługami. I pozostanie Ci sprzedaż. Choć firmy jak SELKEA mogą zaproponować odkup i zajmą się sprzedażą na własną rękę. 

 

Pamiętaj o danych wrażliwych – usuń je! 

To jeden z najczęściej pomijanych elementów. W usuwanym z firmy laptopie, komputerze czy smartfonie są dane wrażliwe. Nie możemy dopuścić, aby osoby nieupoważnione miały do nich dostęp. Konieczne więc jest zastosowanie profesjonalnych metod usuwania danych elektronicznych. Nie ma w tej kwestii jednej, złotej zasady. Ważne jest, aby zastosować najlepsze, profesjonalne metody. Półśrodki to proszenie się o kłopoty. 

 

Programowe nadpisywanie nośników danych – sprawdza się! 

To metoda pozwalająca przykryć dotychczas zapisane na nośnikach elektronicznych dane, poprzez ciąg przypadkowych znaków. Proces nadpisywania uniemożliwia później ich odczytanie. Metoda wymaga zastosowania specjalistycznego software oraz wiedzy dotyczącej budowy nośników danych. Jest w 100 % skuteczna pod warunkiem, że wiemy jak działać. Lepiej więc poprosić o wyczyszczenie nośników w wycofanych z użycia w firmie laptopów, komputerów czy smartfonów. Profesjonalne firmy zajmujące się tematem jak SELKEA przeprowadzą nadpisywanie i potwierdzają jego skuteczność specjalistycznym raportem. Proponujemy również wycenę i odkup sprzęt. Nie będzie więc konieczności angażować w proces pracowników, zwykle mocno przeładowanych praca w okresie świątecznym. 

 

A może nietypowy prezent dla pracownika ? 

Jest jeszcze jeden sposób na niepotrzebny sprzęt komputerowy w firmie – sprzedaż wewnętrzna. Wszystkie lub wybrane egzemplarze można odsprzedać pracownikom. Zasady sprzedaży określa pracodawca. Możliwości jest wiele: preferencyjne ceny, częściowe dofinansowanie zakupu, pierwszeństwo dla dotychczasowych użytkowników. SELKEA wdroży specjalną platformę, dedykowana jednej firmie. Przeprowadzi proces przygotowania sprzętu oraz jego późniejszej sprzedaży.  Sprawnie bez angażowania pracowników.