Wykup pracowniczy: nowy benefit pozapłacowy?
Wykup sprzętu elektronicznego przez pracowników jako ciekawy benefit
W dobie dynamicznego rozwoju technologii firmy coraz częściej modernizują swoje zasoby elektroniczne. Komputery, laptopy, monitory czy smartfony są regularnie wymieniane na nowe modele, by nadążać za postępem technologicznym. Co jednak dzieje się ze sprzętem, który przestaje być wykorzystywany w firmie? Coraz więcej pracodawców decyduje się zaoferować swoim pracownikom możliwość jego wykupu po preferencyjnych cenach. Wykup pracowniczy to nie tylko praktyczne rozwiązanie, ale także atrakcyjny benefit pozapłacowy, który zyskuje na popularności.
Dlaczego pracownicy tak chętnie wykupują laptopy, komputery smartfony, na jakich pracują?
Na podstawie rozmów z naszymi Klientami wiemy, że najważniejsze korzyści dla pracowników, to:
- Znajomość sprzętu - Pracownicy często korzystają z danego urządzenia przez wiele miesięcy lub lat. Znajomość jego funkcjonalności, komfort użytkowania i pewność co do stanu technicznego sprawiają, że wykup sprzętu jest atrakcyjną opcją.
- Atrakcyjne ceny - Preferencyjne warunki finansowe to duży atut. Urządzenia, mimo że nie są fabrycznie nowe, są oferowane w znacznie niższych cenach niż rynkowe, co często jest nie do przebicia. Dodatkowo, firmy często wybierają sprzęt z górnej półki, który nawet po 2 latach jest wydajny i może służyć dłużej. Oferty wykupu sprzętu firmowego są atrakcyjne dla Pracowników.
- Wygoda - Proces wykupu sprzętu jest prosty i szybki. Pracownicy nie muszą szukać nowych urządzeń na rynku, a zamiast tego mogą zyskać wysokiej jakości sprzęt bez zbędnych formalności. W Selkea przygotujemy dla Twoich pracowników dedykowaną platformę sprzedażową, gdzie szybko i sprawnie dokonają zakupu.
- Ekologiczne podejście - Wykup sprzętu to forma przedłużenia jego żywotności, co wpisuje się w trend zrównoważonego rozwoju i ograniczania odpadów elektronicznych.
Korzyści dla pracodawcy
- Motywacja i lojalność pracowników - Oferowanie wykupu sprzętu jako benefitu pozapłacowego pozwala budować lepsze relacje z zespołem. Pracownicy doceniają takie dodatki, co pozytywnie wpływa na ich zadowolenie i zaangażowanie. Owocowe czwartki i opieka medyczna przestają być już traktowane jako benefity, a stają się regularnymi warunkami zatrudnienia. Wykup pracowniczy to benefit, który cieszy się bardzo dużą popularnością.
- Prostota zarządzania zużytym sprzętem - Sprzedaż urządzeń pracownikom eliminuje problem magazynowania nieużywanego sprzętu czy jego kosztownej utylizacji.
- Oszczędność czasu i pieniędzy - Zamiast szukać zewnętrznych rozwiązań, takich jak sprzedaż hurtowa czy recykling, firmy mogą szybko i bezproblemowo pozbyć się zużytego sprzętu.
- Budowanie wizerunku odpowiedzialnej firmy - Oferowanie wykupu sprzętu pokazuje, że firma dba o potrzeby pracowników oraz środowisko, co pozytywnie wpływa na jej reputację.
Jakie urządzenia najczęściej wykupują pracownicy?
Oferta wykupu zazwyczaj obejmuje:
- Komputery stacjonarne i laptopy – idealne do użytku domowego lub edukacyjnego.
- Monitory – cenione przez osoby pracujące zdalnie i tych, którzy poznają wygodę pracy na 2 i więcej monitorach.
- Smartfony i tablety – doskonałe jako urządzenia osobiste, zapewniające mobilny dostęp do kontaktów, danych, dokumentów, aplikacji.
Jak organizujemy wykup sprzętu w Twojej firmie?
- Po Twoim pierwszym kontakcie z nami przeprowadzamy audyt urządzeń, na podstawie przesłanych nam informacji o ilości sprzętu, jego stanie, specyfikacji.
- Określamy klasy jakości oraz proponujemy określone ceny. Po Twojej akceptacji, wykonujemy zdjęcia i opisy urządzeń, a także profesjonalnie usuwamy wszelkie dane z urządzeń i nośników.
- Następnie tworzymy dedykowaną platformę sprzedażową, na której Twoi pracownicy będą mogli łatwo i szybko wykupić urządzenia.
- Pracownicy otrzymują od nas instrukcje i wszelkie niezbędne informacje, a dodatkowo, umożliwamy zakupienie dodatkowych usług: na przykład zakup nowych baterii, zasilaczy itp.
- Co ważne, w Selkea przeprowadzamy cały proces, aż do wysyłki do Klienta.
Na wszystkie urządzenia udziemy gwarancji.
Podsumowanie
Wykup sprzętu elektronicznego przez pracowników to korzyść dla obu stron. Dla pracowników stanowi to atrakcyjny benefit, dzięki któremu mogą nabyć sprawdzony sprzęt po preferencyjnych cenach. Dla pracodawcy to z kolei prosty sposób na efektywne zarządzanie zasobami oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Jeśli szukasz inspiracji na wdrożenie takiego programu w swojej firmie, odwiedź naszą stronę www.selkea.pl i dowiedz się więcej o możliwościach współpracy!
Akademia SELKEA Zobacz również
-
Odkup laptopów i komputerów od firm - jak to wygląda?
Sprzedaż używanego w firmach sprzętu elektronicznego jest znakomitym sposobem na oszczędności oraz racjonalne zarządzanie zasobami. Z Selkea to także prosty i szybki sposób na odzyskanie części środków.dowiedz się więcej -
Skup komputerów i elektroniki IT
W Selkea specjalizujemy się w skupie komputerów i różnorodnego sprzętu IT, w tym laptopów, tabletów i monitorów od firm już od 10 sztuk urządzeń. Zyskaj środki na nowe inwestycje.dowiedz się więcej -
Llama 3 od Mety
W kwietniu br. miała premierę nowa odsłona modelu językowego z serii Llama: Llama 3. Czym różni się ona on innych modeli, co daje otwarty kod źródłowy i jakie mogą być zastosowania nowego modelu?dowiedz się więcej -
Deep fake. Manipulacja jest coraz łatwiejsza
Czy wierzysz we wszystko co widzisz i słyszysz? Deep fake to zjawisko tworzenia fałszywych, lecz realistycznych wizerunków ludzi i ich głosów. Podpowiadamy jak ją rozpoznać i jak się chronić.dowiedz się więcej